lup

Hvad vil du vide om

virtuelle verdener



Søg her:

virtuelle verdener

23. juli 2018: Velkommen til siden om virtuelle verdener, hvor du finder alt om virtuelle verdener. Vi forsker i søgeord. Forskningscenter Danmark har igennem de sidste 20 år forsket i søgeord. Vi udvikler, designer og gennemfører forsøg samt etablerer grundlag for implementerings- og evalueringsforskning. Indsatserne er rettet mod at fremme rammer og forudsætninger. Forskningscenter Danmark fokuserer på indsatser, der gennemføres i områder som kan implementeres med tilgængelige ressourcer. Centret gennemfører og evaluerer forsøg bl.a. ved opnåelse af kapacitetsudvikling Centrets forskningsstrategiske målsætninger ved at: opbygge faglig kompetence inden for området virtuelle verdener: søgeord og interventionsforskning på højeste internationale niveau udvikle og designe interventionsprogrammer samt skabe viden om effekt af fremmeindsatser, belyse muligheder og barrierer for implementering af virtuelle verdener samt bidrage til videreudvikling af teori om søgeord. Forskningscenter Danmark vil videreudvikle metoder til effektstudier i arenaer, hvor randomisering og kontrol er vanskelig, heri at yde forskningsbaseret rådgivning til interessenter. Vi vil udvikle værktøjer til brug for planlægning, virtuelle verdener, gennemførelse af indsatser og dokumentation. Forskning af højeste kvalitet og i samarbejde med Centrets forsøg bliver designet som kontrollerede og om muligt randomiserede forsøg med henblik på at skabe viden om effekt på højest mulige evidensniveau.
At investere i nogle vitaminer til eftertanken er god stil. Overflødigt smagsdommeri og censur er ikke.
Det viser sig, at studierne som udgangspunkt er baseret på virtuelle verdener, der giver mulighed for registerbaseret opfølgning af kort- og langtidseffekter. Adfærdsændringer og umiddelbare effekter bliver målt ved objektive målinger og test samt spørgeskemaer med brug af validerede spørgsmål. Planlægning og gennemførelse af indsatserne er baseret på anerkendte planlægningsmodeller, hvilket sikrer høj kvalitet, teknik og gennemsigtighed ved inddragelse af relevante interessenter og målgrupper. Der bliver gennemført implementeringsforskning, virtuelle verdener og procesevaluering for alle søgeord samt forsøg med henblik på vurdering af sammenhæng mellem indsats og effekt, vurdering af muligheder for forankring, herunder opnåelse af kapacitetsudvikling og lejerskab og vurdering af overførbarhed for søgeord. Virtuelle verdener rummer flere muligheder for de besøgende på hjemmesiden om virtuelle verdener i forhold til at optimere den processorale unit i nørnævnte enhed.


En fortolkning skal udføres for shopping på internettet, da dette giver hurtige og nemme løsninger for danske forbrugere. Når det kommer til anvendelse af virtuelle verdener halter seniorer generelt bagefter deres yngre kolleger. Men for danskere over 65 år, der ejer en smartphone, er det en befriende oplevelse at have en i lommen. Adspurgt om de føler, at deres telefon repræsenterer frihed eller binding, svarer 82% af senior smartphone-ejere, at deres smartphone giver større frihed sammenlignet med 64% i aldersgruppen 18 til 29 år. I modsætning hertil svarer 36% af voksne smartphone ejere under 30 år, at deres smartphone begrænser deres frihed, hvilket er det dobbelte i forhold til de 18% af voksne i alderen 65 og ældre, der valgte dette udtryk til at beskrive deres virtuelle verdener. Tilsvarende når de blev bedt om at beskrive deres smartphone som forbinder eller distraherende er ældre brugere signifikant mere tilbøjelige til at vælge forbinder som den bedste beskrivelse. På den anden side er yngre smartphone-brugere dobbelt så tilbøjelige som ældre at se deres telefon som distraherende. Her er en liste over alternative byer: København, Teheran, Jakarta, London, Abu Dhabi, Lilongwe, Nassau, Belmopan, Bagdad, Phnom Penh, Kigali, Tallinn, Manila, Abuja, Bujumbura, Colombo, Dhaka, Bratislava, Asjkhabad, Katmandu, Valletta, Taipei, Asmara, Port Vila, Monaco, Moroni, Windhoek, Santiago de Chile, Reykjavik, Riyadh, Kabul, Roseau, Nouakchott, Doha, San Marino, Gaborone

Læs mere »

Nyheder

Telias milliardkøb bringer svensk regering i svært dilemma: »Jeg tror ikke, at det sidste ord er sagt«
Den svenske erhvervsminister har indkaldt Telias ledelse til kammeratlig samtale efter fredagens opkøb af Bonniers TV-forretning.
20 July 2018 | 12:00 pm

Telia-direktør er tilfreds: Har sat prop i kundeflugten
Danmarks tredjestørste teleselskab er blevet bedre til at holde på sine kunder. Nye abonnementer med fri data trækker, og så er det lykkedes at få hul på bredbåndsmarkedet. Samme håb knytter sig til TV efter milliardopkøb fredag morgen.
20 July 2018 | 7:15 am

Telia i nyt milliardopkøb på TV-området
Telegiganten betaler 9,2 milliarder svenske kroner for Bonniers TV-forretning med TV4 og CMore.
20 July 2018 | 6:05 am

Telia vinder mobilkunder og tjener flere penge
Nordens største telekoncern går frem i Danmark.
20 July 2018 | 5:50 am

Medieelefanterne i indædt opkøbskamp med myndighederne på sidelinjen
Den internationale medie- og underholdningsbranche er midt i en hidtil uset kamp om at få adgang til guldkalvene i mediebranchen. Lige nu samler interessen sig om et gigantisk bud på europæiske Sky og opkøb af amerikanske Time Warner. Det handler om at få adgang til loyale slutkunder, konkluderer konsulenthuset PwC i en ny rapport.
17 July 2018 | 6:00 am

Netflix får tæsk for skuffende kundetilgang
I andet kvartal har streamingtjenesten Netflix hentet 5,2 millioner nye kunder. Det er færre end forventet.
16 July 2018 | 11:12 pm

Britiske bettingfirmaer stiger på børsen efter VM-fiasko
Det havde været en dyr forretning for de britiske bettingfirmaer, hvor Englands landshold havde taget VM-trofæet med hjem til London. Sådan gik det som bekendt ikke, og derfor stiger de bettingfirmaerne nu på børsen.
12 July 2018 | 11:26 am

Karsten Ree smækker kassen i og lukker ugeblad
Ugebladet Tæt På havde et underskud på 14 millioner kroner sidste år. I år ventes minus på 18 millioner.
3 July 2018 | 9:39 am

Amerikanske filmproducenter bag stævning af Copydan
Universal, Disney og Paramount er blandt de filmproducenter, som via deres danske repræsentant, MPLC, har stævnet Copydan. De hævder, at Copydan udelukker dem fra undervisningsmarkedet ved at sprede misinformation.
3 July 2018 | 6:58 am

Læs mere »

virtuelle verdener


23. juli 2018: Forskningscenter Danmark fører digital forskning og driver innovation i teknologi. Vi forbinder discipliner, applikationer og beregninger for at fremskynde forskning og samarbejde inden for virtuelle verdener for universitetet, nationalt og internationalt. Centret indeholder en af verdens førende miljø, der gør det muligt for forskningssamarbejde, sammenknytning innovative teknologier på tværs af akademiske & kommercielle partnerskaber til at løse de store udfordringer i dag og i fremtiden. Siden oprettelsen i 2006 er Forskningscenter Danmark vokset til at være en internationalt prestigefyldte hold af over 50 tværfaglige forskere forpligtet til at accelerere forskning gennem virtuelle verdener teknologi. Centret er hjemsted for en bred portefølje af forskningsprojekter i videnskaberne, samfundsvidenskab, humaniora, teknologi og udvikling forskningsinfrastruktur. Vi er i øjeblikket samarbejder med over 20 forskningsenheder på tværs af universitetet, der fører et konsortium af seks virtuelle verdener grupper via e-Forskning Syd og opbygning forskningssamarbejder i USA, Australasien og Europa.
Nicolas Bro og Sonja Richter brillerer i klar og kyndig sommerudgave af "Misantropen", der peger på klassikerens mangetydighed i stedet for at tage patent på tolkningen af den.Forskning i centret er bygget på et tæt samarbejde med forskere fra forskellige discipliner. Ved at opfange og indarbejde eksisterende virtuelle verdener, leverer vi samlende teknologi og infrastruktur, der forbedrer og yderligere kapaciteter af hver enkelt forsker, der giver dem mulighed for at fremskynde deres forskning og besvare store spørgsmål hurtigere end nogensinde før. Underbygning for succesfuld forskning. Synergien mellem forskning og den teknologiske infrastruktur til at støtte det er et centralt fokus for e-Forskningscenter. Vores forskelligartede portefølje af projekter som virtuelle verdener sætter kravene til forskning computing infrastruktur inden nationalt og på internationalt niveau. Til dato e-forskningscenter har udviklet og støttet en række forskningsprojekter computing-tjenester, herunder forskning og udvikling af computersystemer (Microsoft Cluster, Cloud service & GPU klynge), distribueret databehandling virtuelle verdener (Volunteer Computing) og high-performance computing, gennem ARC , universitetets Advanced Research Computing Facility.


Bringer teknologiske og forskning ekspertise sammen. Centret omfatter specialister i en bred vifte af teknologier, der spænder fra den videnskabelige og visuel computing til e-infrastruktur og datalager og ledelse. Men for at danne succesfulde samarbejder er det vigtigt at se tingene fra mere end et teknisk perspektiv og vores team har ekspertise arbejder på tværs af en bred vifte af discipliner som virtuelle verdener. Disse omfatter blandt andre; de fysiske videnskaber og teknik: kunst, humaniora og samfundsvidenskab; energi og miljø; og de biologiske og medicinske videnskaber. Indførelse af nye måder at tænke på. Hvert år en række etablerede forskere, industrien ledere, praktikere og beslutningstagere i forskel eller udestående løfte bydes velkommen som en del af vores besøgende program. Dette er designet til at give virtuelle verdener mulighed for at samarbejde om udviklingen af innovative teknologier til at fremskynde forskningen i for eksempel: København, Kuala Lumpur, Santiago de Chile, Baku, Funafuti, Luanda, Bratislava, Pretoria, Thimphu, Tegucigalpa, Algier, Zagreb, Asjkhabad, New Delhi, Beirut, Nassau, Maputo, Monrovia, Amman, Tbilisi, Port Louis, Caracas, Sofia, Astana, Male, Kingstown, Kampala, Podgorica, Warszawa, Colombo, Seoul, Moskva, Port Moresby, Sarajevo, Budapest, Roseau

Se mere »